פעילות גופנית ותרומתה לאיכות החיים

פעילות גופנית ותרומתה לאיכות החיים הם דברים ידועים מאוד. למרות זאת, רוב הציבור איננו מתרגל את גופו באופן שיטתי וקבוע. באופן אידיאלי, רצוי לעשות פעילות גופנית לפחות 3 פעמים בשבוע, מאחר שיש בכך אפקט מצטבר חשוב. מוטב אפילו כל יום. מה עוד כדאי לכם לדעת על כך? ומהיכן מתחילים?

יתרונות הפעילות הגופנית

יש לא מעט סוגי פעילות גופנית ולכל אחד מהם יתרונות מיוחדים משלו. אלו משמעותיים מאוד כאשר בוחנים את פעילות גופנית ותרומתה לאיכות החיים. בכל מקרה, ישנן כמה תועלות כלליות להפעלת הגוף השיטתית, כולל:

  • שיפור הבריאות – גוף שלא זוכה לדי תנועה, מתנוון ומצב בריאותו מידרדר. במיוחד אם מעבירים שעות רבות בכל יום בישיבה. גוף בכושר גבוה, נוטה לחלות פחות. לכן אפשר וכדאי להשקיע בכך, גם אם יש מגבלות כגון חוסר במקום מתאים להתאמן בו. לרוב, ניתן להשיג ציוד מתאים לאימון בבית, כגון הליכון. טכנאי הליכונים יוכל לסייע לכם בהתקנתו ובתחזוקתו והשאר פשוט למדי ומהנה.
  • שיפור מצב הרוח – ידוע ששיפור הכושר הגופני משפיע לחיוב על מצב הרוח. הוא מצמצם מתחים, מחליש נטייה לדיכאון ועוד.
  • אנרגיה – אדם בכושר טוב, הוא לרוב אדם יותר אנרגטי. הדבר תורם בעבודה, בלימודים ובחיי היום יום.
  • אינטראקציה חברתית – סוגי פעילות רבים, כרוכים בשיתוף פעולה עם אחרים או לכל הפחות ביציאה החוצה. כך עשויים לצמצם בדידות אצל מבוגרים ובכלל, לתרום למצב הרוח הטוב. אלו הם רק חלק מהיתרונות של פעילות גופנית ותרומתה לאיכות החיים.

השלכות פעילות גופנית ותרומתה לאיכות החיים

  • שיפור מצב הלב – כושר אירובי או סיבולת לב ריאה, הוא היבט חשוב במיוחד של פעילות גופנית. גם אם זה רק הליכה, אלה דברים שמועיל מאוד לשפר. במיוחד את חוזק הלב. ניתן להשיג זאת דרך מבחר רחב של פעילויות אירוביות. חלקן (כגון הליכה בחוץ) לא דורש ציוד או הדרכה מיוחדים. מקרים אחרים (כהליכה על הליכון) דורשים לכל היותר מנוי זול לחדר כושר או רכישת הליכון ואולי סיוע מקצועי עבור פעולות כגון תיקון הליכון יורק.
  • כוח – יכולת השרירים לבצע עבודה מול התנגדות גבוהה. יש לכך תועלות מסוימות בחיי היום יום. מה גם, שאימונים לשיפור הכוח מחזקים גם את מערכת השלד והעצמות (וגם זה חשוב).

פעילות גופנית ותרומתה לאיכות החיים

מה חשוב פחות, עבור פעילות גופנית ותרומתה לאיכות החיים

  • מהירות – מהירות מתקשרת בעיקר לספורט תחרותי או ספורט הישגי אישי. אם תחליטו למשל להשתמש בהליכון שלכם דווקא ובעיקר במהירויות הגבוהות ביותר, זה לא יזיק לבריאות, אבל גם לא יועיל במיוחד. אולי תזדקקו לטיפולים יוצאי דופן, כגון החלפת משטח הליכון.
  • גמישות – לעתים קרובות, גמישות מוזכרת כאחת התכונות שפעילות גופנית מעניקה. מבחינה בריאותית, נראה שאין לכך חשיבות גדולה כפי שנוטים לחשוב. יש תחומי ספורט, שבהם גמישות נדרשת בגלל אופי התחרות שבה מדובר, אך זהו כבר עניין אחר.
  • קואורדינציה ושיווי משקל – שתי נקודות אלה הן לרוב במצב תקין שאינו דורש כל תרגול. עבור קשישים, עשויה להיות חשיבות בשיפורם.

פעילות גופנית ותרומתה לאיכות החיים – כמה זה יעלה לכם?

העלויות של קיום פעילות ספורטיבית קבועה, אינן חייבות להיות גבוהות. גם אם דרושה השקעה מיוחדת כגון רכישת חלקי חילוף להליכונים, זו לרוב לא הוצאה קבועה או גדולה במיוחד. ביחס להחזר ההשקעה בנושא פעילות גופנית ותרומתה לאיכות החיים, זו בוודאי הוצאה משתלמת. אך מה החזר ההשקעה?

החזר ההשקעה

השקעה בפעילות גופנית ותרומתה לאיכות החיים, היא השקעה עם החזר גדול למדי. היא חוסכת מחלות ואת כל הקשור בטיפול בהן, אובדן ימי עבודה ועוד. הדבר דומה במידה מסוימת להשקעה בציוד כושר. אם רכשתם למשל הליכון, תידרש השקעה קטנה בתחזוקתו ואולי מדי פעם תיקון הליכון, אך "החזר ההשקעה" הבריאותי יהיה בהחלט שווה את זה.

כפי שראיתם, אין ספק לגבי פעילות גופנית ותרומתה לאיכות החיים. לכן, בין אם תייחסו לכך יותר או פחות חשיבות פעילות גופנית היא דבר שכדאי מאוד לשלב בחיי היום יום.

טרדמיל - תיקון הליכונים
טרדמיל - תיקון הליכונים

יוני טכנאי הליכונים בעל ניסיון וותק רב, מבצע תיקון הליכונים בכל הארץ. מומחה לתיקון הליכונים, הגעת טכנאי לבית הלקוח חלקי חילוף לכל סוגי מכשירי כושר.
שרות עם אחריות מלאה | טכנאי הליכונים מומלץ | תיקון הליכונים במרכז ובכל הארץ | החלפת רצועות בהליכונים | מאות ביקורות חיוביות של לקוחות מרוצים

You are currently viewing פעילות גופנית ותרומתה לאיכות החיים
פעילות גופנית ותרומתה לאיכות החיים