טרדמיל תיקון הליכונים

מדריך לבחירת אופני כושר

מדריך לבחירת אופני כושר
רכיבה על אופניים הוא אחד מענפי הספורט הפופולאריים ביותר ולא בכדי. תרומתה של הרכיבה לגוף מגוונת: היא כוללת פעילות אירובית המשפרת את הכושר, מסייעת לגוף לנקות רעלים, ומשפרת סיבולת הלב-ריאה ותורמת לבניין השרירים. בנוסף, היא מורידה לחץ דם, מאזנת את היחס בין רמות הכולסטרול הטוב לכולסטרול הרע ועוד. במחקר הולנדי נמצא כי גם רכיבה קצרה ובעוצמה נמוכה מועילה לכל אלה.

עם זאת, מירוץ החיים והשגרה הלחוצה מונעים מרבים לרכוב על אופניים, בוודאי רכיבה על בסיס יומיומי. על מנת ליהנות בכל זאת מהספורט הבריא הזה, רבים מעדיפים רכיבה על אופני כושר עליהם ניתן לרכב בכל עת ובכל מזג אויר. ניתן לרכב עליהם בחדר ממוזג, מול הטלויזיה, בבית או במכון הכושר ולהפעיל בדיוק את אותם שרירים ולחזק את אותן מערכות המחוזקות ברכיבה בשטח. אילו סוגים של אופני כושר וספורט ישנם וכיצד לבחור את אלה המתאימים לכם ביותר? לפניכם מדריך לבחירת אופני כושר, העזרו בו באהבה ושתהיה לכם רכיבה מהנה!

אופני כושר מכאניים לעומת אופני כושר חשמליים

ישנן מספר חלוקות של אופני כושר וספורט: אבחנה ראשונית שנעשית היא בין אופני כושר מכאניים לבין אופני כושר חשמליים. אופני הכושר המכאניים הם פשוטים יותר. עוצמת ההתנגדות נקבעת באמצעות רפידות חיכוך ובלימה. על גבי לוח הבקרהמוצגת כמות בסיסית של נתונים כמו מהירות הרכיבה או מספר סיבובים לדקה (סל”ד). מרבית המכשירים הביתיים של אופני כושר וספורט הינם מכאניים – כפי שתוכלו להתרשם בדף זה. גם אופני הספינינג הפופולארים במכוני הכושר ומשמשים לשיעורי הספינינג נמנים עם האופניים המכאניים ועל הצג שלהם לא מופיעים נתונים כלל. אופני כושר חשמליים, ובמיוחד המשוכללים והמתוחכמים שבהם מציעים מגוון של תכניות אימון מסודרות כך שהאימון נעשה בצורה מסודרת עם יעדים בכל אימון ולא והרכיבה אינה אקראית. על גבי צג הבקרה מופיעים נתונים רבים יותר כגון כמות הקלוריות שנשרפה במהלך האימון, דופק הלב שהוא נתון חשוב במהלך אימון וכן נתונים הקשורים לרכיבה עצמה כמו מרחק, מהירות דיווש, מספר דקות לק”מ וכן אחוז שיפוע באופניים המתקדמים יותר. באופניים החשמליים יש אפשרות לשמור בזיכרון תכניות אימון מתוכנתות מראש.

אופני ישיבה לעומת אופני שכיבה/משענת

אבחנה נוספת וחשובה שנעשית בין סוגי האופניים היא אופן הישיבה והאימון עליהם. אופני הישיבה מחקים במבנה שלהם ובאופן הרכיבה עליהם רכיבה על אופניים אמיתיים. גלגל תנופה קדימה, מושב ללא משענת וכידון מביאים להפעלת אותם שרירים ואותן מערכות המופעלים ומחוזקים במהלך רכיבה על אופניים רגילים. הם מתאימים למעוניינים בחוויית רכיבה, לחובבי רכיבה על אופניים אשר נבצר מהם לרכוב בשטח כפי שהיו רוצים בשל מגבלות זמן או מקום. יתרון נוסף שלהם הוא שאינם תופסים כמעט מקום ולכן ניתן לעשות בהם שימוש גם בחדרון קטן בבית או במשרד. אופני שכיבה או כאלה עם משענת מאפשרים לדווש בצורה נוחה יותר. המושב הינו נוח יותר לישיבה והמשענת מורידה מהעומס שנוצר ברכיבה רגילה על הגב, במיוחד על הגב התחתון והצוואר. הם מתאימים לאנשים הסובלים מבעיות או כאבים בגב התחתון ומעוניינים לחזק את שרירי הרגליים ומערכת לב ריאה באמצעות דיווש וגם לאלה אשר מתקשים להחזיק זמן ממושך על  המושב הפחות נוח של האופניים האנכיים (אופני הישיבה). אופני הישיבה הם האופניים הבסיסיים והפשוטים יותר מבין השניים ולכן אם מחיר הוא שיקול משמעותי בבחירת האופניים יש לקחת זאת בחשבון. עבור המעוניינים לאתגר את עצמם עוד יותר במהלך הרכיבה ישנם אופניים בעלי פעולה כפולה המשלבים דיווש לרגליים יחד עם מוטות אחיזה מתנועעים לידיים. כך נוצרת פעילות אירובית ואנ אירובית משמעותית יותר.

למה יש לשים לב בעת הרכישה

אופני הכושר נבדלים זה מזה בפרמטרים שצוינו. מוצע בשוק היום מגוון רחב של אופניים, החל מאופניים מכאניים, אנכיים וקומפקטים המתאימים לכל חדר וכלה באופניים חשמליים בעלי משענת. הבחירה תלויה בציפיותיכם מהמכשיר. אם הוא נועד לרכיבה המדמה רכיבה באופניים ואין לכם בעיות בגב התחתון, בצוואר או במפרקי הידיים תוכלו לרכוש אופני כושר פשוטים ובסיסיים. עדיין יש לנסות אותם ולראות כי ניתן להתאימם למידותיכם בצורה מדוייקת וכי הם נוחים לישיבה ממושכת. פרמטר נוסף שכדאי לשים לב אליו הוא אופן ההתנגדות. באופניים משוכללים יותר ישנה התנגדות מגנטית ללא חיכוך המאפשרת לכוון את הרכיבה לרמות שונות של קושי. אם הרכיבה נועדה לאימונים מסודרים, אופניים בעלי תכנית אימונים מסודרת ובעלי צג הכולל נתונים רבים יותר ייטיבו עמכם. כמובן שטווח המחירים הוא רחב, החל מ- 350 שקלים דרך 700-800 שקלים ועד 2500 שקלים. וזה נתון שיש לקחת בחשבון.

תחזוקה נכונה לאופני הכושר

חשוב מאוד לדעת לתחזק את אופני הכושר בצורה נכונה כדי שתוכלו להשתמש באופני הכושר לאורך זמן.

במידה ואופני הכושר מתקלקלים, מומלץ להזמין טכנאי הליכונים מומלץ המתמחה בתיקון כל סוגי אופני הכושר.

לייעוץ והזמנת תיקון אופני כושר חייגו אלי עכשיו >>>מ

טרדמיל - תיקון הליכונים
טרדמיל - תיקון הליכונים

יוני טכנאי הליכונים בעל ניסיון וותק של מעל 20 שנים , מבצע תיקון הליכונים בכל הארץ. מומחה לתיקון הליכונים, הגעת טכנאי לבית הלקוח חלקי חילוף לכל סוגי מכשירי כושר.
שרות עם אחריות מלאה | טכנאי הליכונים מומלץ | תיקון הליכונים במרכז ובכל הארץ | החלפת רצועות בהליכונים | מאות ביקורות חיוביות של לקוחות מרוצים

עיקרי הנושאים בכתבה

עוד בנושא: