מתיחות אחרי ריצה – האם זה באמת חשוב?

כולנו יודעים שחשוב מאוד לבצע מתיחות אחרי ריצה וגם לפניה. נשאלת השאלה האם באמת מדובר בהכרח? כפי שתבינו מייד, מדובר בסוג של הרגל שרובנו מבצעים מבלי להפעיל יותר מדי חשיבה לגביו, אך לא תמיד מה שאנחנו רגילים אליו הוא דווקא הדבר הנכון לעשות. משום שכך, החלטנו לשים סוף לתהיות ולעזור לכם לדעת האם באמת נכון לבצע מתיחות בכל מה שקשור לריצה – אחריה ולפניה.

מתיחות אחרי ריצה – לעשות או לא לעשות?

עשינו את זה בשיעורי הספורט בבית הספר וגם בצבא אחרי מסעות – התחלנו לעשות מתיחות אחרי ריצה, מתחנו את כל השרירים והגידים וקיווינו לאיזשהו שיפור בגמישות ובהרגשה. בדרך כלל זה לא ממש קרה. מדוע? בגלל שאחרי אימון אירובי קשה כגון ריצה, השרירים שלנו מלאים בפסולת מטאבולית כגון פחמן דו-חמצני וחומצה לקטית. הגידים שלנו עבדו קשה וכלי הדם ברגליים רחבים בשל החום שנוצר תוך כדי המאמץ והצורך לספק חמצן לשרירים ופינוי הפסולת.

במצב שכזה, אם עושים מתיחות הן יכולות לגרום ללא מעט נזק לשרירים והגידים העייפים, עד לכדי קרעים שיפגעו לבטח באימונים הבאים שלכם. אז מה עושים? ובכן, מתיחות אחרי ריצה עושים רק במקרה שאחד השרירים שלכם נתפס ואז אתם חייבים למתוח אותו מעט בשביל שלא תצטרכו זמן החלמה ארוך מדי עד הפעם הבאה. אם אתם חשים בטוב, אין מה לבצע מתיחות, אך כן יש להמשיך ולבצע את הפעילות הגופנית שאתם עושים בעצימות מאוד נמוכה למשך 7 עד 10 דקות נוספות.

אם אפשר, בצעו הליכה של עד 2 ק"מ, מה שמאוד קל אם יש לכם הליכון בבית. פעולה שכזאת קרויה שחרור אחרי ריצה והיא עוזרת לגוף להירגע, לפנות את כל תוצרי הפסולת הרעילים מהשרירים ולהכין את הגוף לקראת רגיעה מוחלטת.

ומה לגבי מתיחות לפני ריצה?

מחקרים רבים מצאו כי מתיחות לפני ריצה לא רק שלא תורמות לאיכות האימון אלא אף גורמות לשרירים להיחלש טרם האימון ומעלות את הסיכוי לפציעות עקב גמישות יתר של הגידים והמפרקים. אם תשימו לב לשחקנים שעולים על כר הדשא או משטח הכדורסל, הם לא יבצעו מתיחות כמעט לעולם, אלא אם מדובר בפציעה של שחקן זה או אחר שמחייבת התייחסות נפרדת. מה הם כן עושים? בדיוק מה שעושים אחרי ריצה, אך בקצב מעט יותר גבוה. במילים אחרות, יש לבצע פעילות אירובית קלה עד מתונה וזאת על מנת להכין את השרירים למאמץ הגדול שהם צריכים לעמוד בו ולחמם את הגידים והמפרקים.

מתיחות אחרי ריצה – של הרצועה שלכם

אם אתם אוהבים לרוץ, כדאי מאוד שתעשו את זה על גבי הליכון – בגלל בולם הזעזועים, היעדר הבעייתיות של מזג האוויר, האפשרות לרוץ מתי וכמה שרק רוצים בנוחות הביתית, ללא סכנת נפילה על אספלט עקום או שבור, ללא סכנת מכוניות, רוכבי אופניים חשמליים או רצים אחרים. ומה הקשר בין מתיחות אחרי ריצה לבין ההליכון? במידה ואתם רצים ושמים לב שהרצועה מחליקה ממקומה, כן יש לבצע מתיחות אחרי ריצה והפעם של הרצועה שלכם. במדיה ויש בעיה, תצטכרו להזמין טכנאי הליכונים להליכון שלכם.

יש למתוח את הרצועה עד שהיא מפסיקה להחליק לצדדים וזאת כאשר מחזקים את הברגים משני צידי ההליכון באותו יחס בדיוק. אם הרצועה כבר לא נמתחת, עדיין מחליקה, משמיעה רעשים בזמן ריצה, שרוטה או קרועה, ככל הנראה היא התיישנה וצריך להחליף אותה. בשונה משימון רצועה, שאת זה עושים באופן עצמי אחת לשבועיים בערך, החלפת רצועה להליכון לא עושים לבד ויש להזמין טכנאי מתאים.

טרדמיל - תיקון הליכונים
טרדמיל - תיקון הליכונים

יוני טכנאי הליכונים בעל ניסיון וותק רב, מבצע תיקון הליכונים בכל הארץ. מומחה לתיקון הליכונים, הגעת טכנאי לבית הלקוח חלקי חילוף לכל סוגי מכשירי כושר.
שרות עם אחריות מלאה | טכנאי הליכונים מומלץ | תיקון הליכונים במרכז ובכל הארץ | החלפת רצועות בהליכונים | מאות ביקורות חיוביות של לקוחות מרוצים

You are currently viewing מתיחות אחרי ריצה – האם זה באמת חשוב?