סוגי פעילות גופנית – סקירה מקיפה למתאמן

כולנו יודעים שפעילות גופנית טובה לבריאות, לגוף ולנפש ורובנו אף מקפידים על ביצוע פעילות זו באופן קבוע. הבעיה היא שרובנו נוטים לרכז את הפעילות הגופנית שלנו סביב מה שאנחנו אוהבים ומתמקדים בסוג אחד בלבד של פעילות גופנית, כשבפועל כדאי מאוד להקפיד לבצע שילובים שונים של סוגי פעילות גופנית, על מנת שכל מערכות הגוף שלנו יהיו חזקות לאורך שנים רבות. ניתן לחלק את סוגי הפעילות הללו לארבע קטגוריות ומייד נפרט על כל אחת מהן.

סוגי פעילות גופנית אירובית

אי אפשר לדבר על סוגי פעילות גופנית מבלי להתחיל באחת הפעילויות הפופולאריות ביותר – פעילות אירובית. שמירה על כושר גופני, שיפור סיבולת הלב ריאה, שריפת שומן ושמירה על משקל גוף תקין, שמירה על בריאות כלי הדם והריאות, שמירה על רמות סוכר ופרופיל שומנים תקין בדם וגם דרך טובה להירגע – את כל אלו מספקת פעילות אירובית דוגמת הליכה, ריצה ועוד. אתם יכולים להתייעץ עם טכנאי הליכונים ולרכוש לעצמכם הליכון ביתי שמתאים לכם, לעשות הליכות וריצות בבית או בחוץ או כל פעילות אחרת שאליה אתם מתחברים (ספינינג למשל).

כמובן שכדאי מאוד להיוועץ עם הרופא ולבצע בדיקות לפני שמתחילים לבצע פעילות אירובית מאומצת, ואם כבר השכלתם ורכשתם הליכון, אל תשכחו לשמור בצד פרטי התקשרות עם איש מקצוע שתמיד יוכל להגיע אליכם תוך זמן ולבצע טיפולי תחזוקה ותיקונים נדרשים כדי שלא תפספסו אף אימון. אל דאגה, זה לא יקר, גם תיקון הליכון VO2 היוקרתי מסתכם בעלויות נמוכות והשימוש בהליכון יעזור לכם לשמור על המפרקים ולהימנע מפציעות מיותרות בריצה על אספלט.

סוגי פעילות גופנית- אימוני כוח

שרירים חזקים נדרשים על מנת לעמוד בכל תפקודי היום יום בקלות, למשחקים עם הילדים והנכדים, להרים את סלי הקניות ולסחוב חפצים שונים כאשר עולה הצורך. אותו כוח הולך ודועך ככל שאנחנו מתבגרים, שכן הגוף מאבד מסת שריר ככל שמתקרבים לגיל הזיקנה. מסיבה זו, חשוב מאוד לפתח את השרירים כדי לשמור על מסת רקמה חשובה זו במצב תקין. אתם בהחלט יכולים ללכת לחדר הכושר ולבנות עבורכם תוכנית אימונים לחיזוק השרירים, אך ניתן גם לבצע פעולות שונות לבד בבית כגון אימוני סקוואטים, אימוני בטן וגב ואימונים באמצעות רצועות התנגדות לשרירי הרגליים והידיים.

גם מתיחות הן דבר חשוב

עוד סוג פעילות מאוד חשוב הוא זה הקשור למתיחות. חשוב מאוד למתוח את השרירים והגידים על מנת לאפשר טווחי תנועה כמה שיותר רחבים ולהימנע מפציעות. במידה ולא תעשו זאת, עם הזמן השרירים שלכם יהפכו להיות קצרים יותר, הגידים יאבדו מגמישותם ותגלו שאתם לא יכולים לבצע תנועות בסדר הגודל שהייתם רגילים אליו. ואז, כל תנועה לא נכונה, מתיחה או סיבוב של השרירים והגידים יובילו לפציעות שמהן קשה מאוד להחלים, במיוחד בכתפיים, ברגליים וכמובן הגב. סוגי פעילות גופנית עם התמקדות במתיחות הם למשל יוגה, פילאטיס או אימונים ביתיים על מזרן פעילות מול מסך הטלוויזיה בבית.

סוגי פעילות גופנית הקשורים לשיווי משקל

עיקר הפציעות בגיל המבוגר קשור לנפילות, שמסתיימות לא רק בחבלות שטחיות אלא גם בשברים. מה זה אומר מבחינתכם? שככל שתשכילו לבצע לאורך החיים שלכם פעילות גופנית הקשורה לשיווי משקל, כך תמנעו את הנטייה ליפול בגיל מבוגר יותר ותשמרו על הגוף שלכם ללא חבלות ושברים. סוגי פעילות גופנית הקשורים לשיווי משקל ניתן לעשות בחדר הכושר במתקנים ייעודיים, אך גם בפעילויות שעושים לבד, כגון גלישה על סאפ. ישנן גם פעילויות שמשלבות בין שיווי משקל לבין פעילויות אחרות, כגון אימון סקוואטים שמשלב בין כוח לשיווי משקל וכמובן ריצה על הליכון ביתי, שמחייבת שמירה על שיווי משקל על גבי הרצועה תוך כדי אימון אירובי יעיל.

אז נכון שאתם מאוד אוהבים לרוץ על ההליכון שלכם, לשחות, לרכב על אופניים או לעשות אימוני פילאטיס במכון, אך אם תשכילו לשלב בין מספר סוגי פעילות גופנית לפי החלוקה שציינו, תיתנו לגוף שלכם בדיוק את מה שהוא צריך והוא יודה לכם על כך.

 

טרדמיל - תיקון הליכונים
טרדמיל - תיקון הליכונים

יוני טכנאי הליכונים בעל ניסיון וותק רב, מבצע תיקון הליכונים בכל הארץ. מומחה לתיקון הליכונים, הגעת טכנאי לבית הלקוח חלקי חילוף לכל סוגי מכשירי כושר.
שרות עם אחריות מלאה | טכנאי הליכונים מומלץ | תיקון הליכונים במרכז ובכל הארץ | החלפת רצועות בהליכונים | מאות ביקורות חיוביות של לקוחות מרוצים

You are currently viewing סוגי פעילות גופנית – סקירה מקיפה למתאמן