טרדמיל תיקון הליכונים

מה לאכול אחרי ריצה?

ריצה מהווה את אחת מהפעולות האירוביות הפופולריות ביותר ובאמצעותה ניתן לשרוף מקסימום קלוריות, לבנות שריר ולפתח את סיבולת לב הריאה. על מנת למקסם את ההשפעות המיטביות הללו של הריצה, להימנע מפציעות ותשישות, יש להקפיד על תזונה נכונה שכוללת את ההרכב האידאלי לרצים ולצרוך אותה בזמן הטוב ביותר לאחר אימון. רוצים לדעת מה לאכול אחרי ריצה ומה התזמון הטוב ביותר לאכול אחרי אימון בוקר וערב? המשיכו לקרוא ותקבלו את התשובות.

מה לאכול אחרי ריצה – מדוע זה חשוב? ומה כדאי לאכול?

לאחר ריצה הגוף נמצא במצב של חוסר אנרגיה, מאגרי הגליקוגן בכבד מדלדלים, חומצות האמינו מתפרקות מהשרירים ומאגרי השומן מתחילים להתחמצן. המטרה שלנו אחרי ריצה היא להמשיך לשרוף שומן, לחדש את מלאי רמת הגליקוגן בשביל האימון הבא ויחד עם זאת למנוע את המשך פירוק השריר, מה שיכול לגרום לפציעות וקצב לא מספק של התחטבות הגוף. על מנת לאפשר את זה חשוב מאוד לדעת מה לאכול אחרי ריצה. 

אז מה התשובה לשאלה מה לאכול אחרי ריצה? ובכן, באופן כללי, עד חצי שעה מתום האימון יש לצרוך מנת חלבון (עדיף חלבון טהור באבקה), להמתין חצי שעה ולאחר מכן לצרוך פחמימה עם חלבון, כגון שתי פרוסות לחם עם גבינה צהובה, פחית טונה, חזה עוף עם אורז וכו'. מבחינת כמויות – תאמו ציפיות מול הדיאטנית שלכם בהתאם למשקל הגוף, מרחק הריצה ועצימות הפעילות.

מה לאכול אחרי ריצה – ההבדל בין ריצת בוקר וערב 

ישנם כאלו שאוהבים לרוץ בבוקר, אחרים מעדיפים דווקא ריצה לילית, אך מה ההבדל בין ריצת בוקר לריצת ערב מבחינת מה לאכול אחרי ריצה? הנה כמה דברים שכדאי שתדעו:

  • מה לאכול אחרי אימון ערב – לגבי השאלה מה לאכול אחרי ריצה, אחרי אימון ערב הגוף מכין את עצמו לצום של שעות הלילה ולכן כדאי מאוד לצרוך בעיקר חלבון ופחמימות מורכבות, מה שיספק לגוף את אבני הבניין לאורך שעות הלילה. בנוסף, הפחמימות המורכבות קשות לעיכול, מכבידות על הקיבה ולכן עוזרות לנו לחוש עייפות וללכת לישון. צריכת סוכרים פשוטים אחרי אימון ערב תעיר אותנו ותגרום לקשיי שינה.
  • מה לאכול אחרי אימון בוקר – אחרי אימון בוקר אנחנו ממש לא רוצים להרגיש מנומנמים אלא להתחיל את שגרת היום, ללכת לעבודה ולהחזיק את עצמנו עד הלילה. אז מה לאכול אחרי ריצה בבוקר? ההצעה שלנו היא לצרוך פחמימות פשוטות יחסית אחרי האימון (לחם, אורז) ולשלב את זה עם חלבון שאינו כבד מידי, בין היתר אבקות חלבון, טונה, חביתה או ביצים קשות או מנה של עדשים. גם מוזלי ביוגורט עם פירות מהווה תפריט מצוין לאחר אימון בוקר.

דבר נוסף שחשוב לדעת הוא מה לאכול אחרי ריצה פעמיים ביום. למשל, אם אתם מתאמנים בבוקר ועומדים להתאמן גם בערב (או מתאמנים בערב ורוצים להתאמן גם בבוקר שלמחרת), חשוב מאוד לצרוך שילוב של פחמימות פשוטות (למילוי מאגרי הגליקוגן), פחמימות מורכבות (שיפעלו לאורך כמה שעות) ושתי מנות חלבון, באבקה ובמזון מהחי כדי לבנות את השריר. כמו כן, חשוב מאוד לציין כי קיים הבדל בין מענה לשאלה מה צריך לאכול אחרי ריצה לבין מה אוכלים אחרי אימון כושר של כוח? אימוני כושר של כוח מחייבים הרבה יותר תשומת לב לנושא החלבון בעוד אימונים אירוביים קשורים גם לצריכת סוכרים פשוטים ומורכבים בצורה חכמה. בכל המקרים ניתן ומומלץ לצרוך ירקות טריים, בצבעים שונים ועלים ירוקים ללא כל הגבלה.

אימוני ריצה – חשיבות העקביות והדרך לשמור על כך

כעת אתם יודעים מה לאכול אחרי ריצה, אך חשוב לנו להדגיש בפניכם גם את עניין העקביות של הריצה ולא רק של דפוסי האכילה שלכם. על מנת שלא לפספס אימוני ריצה בגלל גשם או יום שרבי, כדאי לכם לרכוש הליכון איכותי וגם לדאוג לתחזוקה שוטפת שלו כל העת. גם אם בכל זאת תתרחש תקלה בהליכון, דאגו שיהיה לכם מספר טלפון של טכנאי הליכונים מקצועי, כמו זה של חברת טרדמיל.

תיקון הליכונים הוא המומחיות של חברתנו ואנחנו יכולים לשלוח אליכם טכנאי שיגיע תוך זמן קצר. בין אם מדובר על תיקון הליכון יורק ובין אם על תיקון הליכון  – VO2 הטכנאים שלנו יודעים לטפל בכל סוגי התקלות ובכל סוגי ההליכונים ללא בעיה. שימרו את המספר שלנו ופנו אלינו בעת הצורך.   

טרדמיל - תיקון הליכונים
טרדמיל - תיקון הליכונים

יוני טכנאי הליכונים בעל ניסיון וותק של מעל 20 שנים , מבצע תיקון הליכונים בכל הארץ. מומחה לתיקון הליכונים, הגעת טכנאי לבית הלקוח חלקי חילוף לכל סוגי מכשירי כושר.
שרות עם אחריות מלאה | טכנאי הליכונים מומלץ | תיקון הליכונים במרכז ובכל הארץ | החלפת רצועות בהליכונים | מאות ביקורות חיוביות של לקוחות מרוצים

עיקרי הנושאים בכתבה

עוד בנושא: